Jelentős költségcsökkenést vár a gyártás területén a Nissan

Blog

A Nissan autógyár jelentős költségcsökkenést vár a gyártás területén, különösen az elektromos autók gyártása során. Az elektromos autók jelenleg jelentős felárat jelentenek a belsőégésű motorral szerelt autókhoz képest. Ennek oka az akkumulátorok mellett több más tényező is, amelyek befolyásolják az árakat.

A Nissan azonban az elektromos autók gyártására összpontosítva, már évek óta fejleszti az elektromos autók gyártásának optimalizálását, hogy csökkentse a költségeket, és ezáltal csökkentse az árakat is. A Nissan LEAF modellje, amelyet 2011 óta gyártanak, az egyik példa erre. A Nissan a villamosítási stratégiáját továbbra is gyorsítja, és a tervek szerint 2030-ig 27 új elektromos modellt dob piacra, köztük 19 tisztán elektromosat. Az autógyártó célja, hogy 2030-ra világszerte több mint 55 százalékos villamosítási arányt érjen el, ami több, mint a korábban tervezett 50 százalék.

Az európai és a japán piacra vonatkozóan a Nissan megváltoztatta az időközi céljait, és célja, hogy 2026-ra az európai eladások 98 százalékát tisztán elektromos járművek adják.

A Nissan új megközelítést alkalmaz a hajtóművek legyártásában, amelynek eredményeként legalább 30 százalékos költségcsökkenést vár. Ennek az eredménye már 2026-ra látható lesz. A Nissan a tisztán elektromos meghajtás mellett az e-POWER termékcsaládjával is rendelkezik, amelynek során a belsőégésű motorokat elektromos motorokkal párosítják.

A Nissan jelenleg két termékcsaládjáról beszél az autógyártásban: az egyik a tisztán elektromos meghajtású autóké, míg a másik a belsőégésű és elektromos motorok kombinációjával működő e-POWER. Az elektromos meghajtású autók esetében a Nissan állítása szerint egy 3 az 1-ben hajtáslánc-prototípust fejlesztettek ki, ami az elektromos motort, az invertert és a reduktort egyetlen egységbe foglalja. Az e-POWER hajtáslánc hasonló integráltságra épül, azonban itt már 5 fő egységet sikerült egyetlen modulba építeniük. Ez a technológiai fejlesztés várhatóan jelentős költségcsökkenést hoz majd a Nissan gyártási folyamataiban. 

Az árak csökkentése érdekében a Nissan különösen fontosnak tartja a motorok kisebb méretű és könnyebb kialakítását, amely javítja a teljesítményt és csökkenti a zajt és a vibrációt. Az új villanymotor kifejlesztése céljából a márka optimalizálta a mágnes használatát, és sikerült csökkenteni a nehéz ritkaföldfémek használatát a mágnes tömegének mindössze 1%-ára vagy annál is kevesebbre. Ezeknek az optimalizációs folyamatoknak köszönhetően a Nissan a gyártási költségek legalább 30 százalékos csökkenését várja.