TARTSON VELÜNK, IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE!
hírlevél feliratkozás

Bemutatásra került a vadonatúj Nissan Leaf - nagyobb hatótávval, új töltőcsatlakozóval és V2L funkcióval

Blog

A Nissan leleplezte a Leaf következő generációját – azt az autót, amely több mint egy évtizeddel ezelőtt gyakorlatilag berobbantotta az elektromos járműveket a köztudatba, és amely az első "tömegeknek szánt" EV-ként indult útjára még 2010-ben.



Az új Leaf – a jármű harmadik generációja – egy élő YouTube-eseményen debütált, ahol kiemelték a modell főbb újításait és néhány műszaki specifikációját.

A legnagyobb újdonság a hatótáv: egyes változatok akár 600 kilométert is képesek megtenni egyetlen töltéssel. Emellett a Nissan elbúcsúzik a régi CHAdeMO töltőcsatlakozótól, és áttér a ma már szabványosnak számító CCS-re. Az új modell támogatja a járműből történő áramkivezetést (Vehicle-to-Load, V2L), Japánban pedig otthoni energiatárolásra is alkalmas lesz, míg Európában a jövőben a hálózatra történő visszatáplálásra (Vehicle-to-Grid, V2G) is képes lesz.



„Az eredeti LEAF segített az elektromos járművek népszerűsítésében, és ez a harmadik generáció arra hívja a vásárlókat, hogy teljes mértékben elfogadják az EV életformát a sokszínű és vonzó új funkciók révén” – mondta Ivan Espinosa, a Nissan elnöke és vezérigazgatója. „Fontos szerepet játszik a Re:Nissan akciótervünkben, kiemelkedő teljesítménnyel, stílusos dizájnnal és fejlett technológiával.”



Az új 2026-os Nissan Leaf már inkább egy SUV jellegű formavilágot követ, eltávolodva a korábbi, ikonikus ferdehátútól. A Nissan szerint ez segíti az aerodinamikát, és így növeli a hatótávot is.

Az autó alapváltozata egy 52 kWh-s folyadékhűtéses akkumulátorcsomagot kapott, amely egy 130 kW teljesítményű, 345 Nm nyomatékú motorhoz kapcsolódik. Ez akár 436 kilométeres hatótávot is lehetővé tesz egyetlen töltéssel.



Létezik egy nagyobb, 75 kWh-s akkucsomaggal szerelt változat is, amely már 160 kW teljesítményt és 355 Nm nyomatékot kínál. Ezzel a változattal akár 604 kilométer is megtehető.

A jövőbeli modell már CCS töltőporttal érkezik, elhagyva ezzel a CHAdeMO csatlakozót, így lényegesen több töltőállomással lesz kompatibilis világszerte.


Egy figyelemre méltó újítás a járműből történő áramellátás (V2L), amely lehetővé teszi, hogy különféle eszközöket – akár a csomagtérből – energiával lássunk el.

A bemutatón említést tettek a jármű-hálózat (V2G) funkcióról is, amely Európában elérhető lesz. A Nissan közlése szerint „az új LEAF Európában jármű-hálózat kompatibilis lesz, ami azt jelenti, hogy a jövőben képes lesz visszatáplálni az energiát az elektromos hálózatba. Ez segítheti a fogyasztókat az energiaszámlák csökkentésében, miközben egy stabilabb és fenntarthatóbb energiarendszert támogat.”



Dizájn és méretek – a '90-es évek reneszánsza

Az új LEAF-et Japánban tervezték, és a tervezőcsapat a ’90-es évek dizájnelemeihez nyúlt vissza, úgy érezve, hogy ez a korszak most újra divatba jött. A harmadik generációs modell 13 centiméterrel rövidebb az elődjénél, azonban az új CMF-EV platform révén a tengelytáv mindössze 1 centiméterrel csökkent, így 2,69 méter lett. A magasság felszereltségtől függően körülbelül 1,5, a szélesség pedig 2 centiméterrel nőtt.



A bemutatót követő kerekasztal-beszélgetéseken a cég képviselői elmondták, hogy a japán „Ni” (kettő) és „San” (három) szavak több dizájnelemben is megjelennek. Ilyen például a holografikus hatású hátsó lámpatest, amely egy két- és egy háromrészes egységből áll.



Az autóban pop-out, azaz síkba simuló ajtókilincsek találhatók, amelyeket először a Tesla Model S-nél láthattunk 2012-ben. Ez a megoldás szintén javítja az aerodinamikát és az energiahatékonyságot.

Belső tér és technológia

Az utastérben két kijelző található: az egyik a kormány mögött, a másik a középkonzolon, infotainment rendszerként.



Az infotainment rendszer Android Automotive alapokon fut, így a Google Térkép és más alkalmazások elérhetők lesznek a Play Áruházból, anélkül, hogy a felhasználóknak csatlakoztatniuk kellene telefonjukat Android Auto vagy Apple CarPlay segítségével.

Első alkalommal lesz elérhető az útvonaltervezés funkció is a Leafben.



A belső tér letisztult és modern, a szériafelszereltség része egy sötétedő funkcióval ellátott napfénytető is, amely egyetlen gombnyomással vezérelhető.



A nagyobb utastér érdekében nincs első csomagtartó, a hátsó csomagtartó egyébként 437 literes.

Piaci bevezetés és várakozások

Mint említettük, az eredeti Leaf 2010-ben jelent meg, azóta több mint 700 000 darabot értékesítettek világszerte. Az új modell várhatóan jelentősen növeli majd ezt a számot az elkövetkező években.

Összességében papíron az új Leaf nagy előrelépést jelent az előző generációhoz képest.

Az új Nissan Leaf hamarosan rendelhető a Nissan Centrumban!

Kollégáink örömmel válaszolnak kérdéseidre, és segítenek a személyre szabott konfiguráció kiválasztásában. Ne maradj le a Nissan új városi csillagáról – a jövő vezetési élménye csak egy döntésre van tőled!

Tudj meg többet az új Nissan Leaf-ről itt: https://www.nissancentrum.hu/szemelyautok/leaf