NISSAN JUKE

Juke Nismo RS

elegáns városi crossover

A NISMO ÖRÖKSÉGE

A TELJESÍTMÉNY LEGMAGASABB FOKA

A versenyeknél nincs jobb tesztkörnyezet. Részt venni egy komoly versenyen nagy kihívás – megnyerni azt, még nagyobb. 1984 óta a NISMO merész mérnöki filozófiáját egyetlen cél vezérli: elérni a Nissan csúcsteljesítményét.

JUKE NISMO RS ÁRLISTA

TÖRTÉNELMI GYŐZELMEK

1936-ban a márka történetében először egy 747cc Datsunt intettek le a kockás zászlóval. A Datsun név birtokosa, a Nissan azóta is szüntelenül versenyez és győz. Japántól Le Mans-ig, Dakartól Daytonáig az innováció iránti elkötelezettségünknek köszönhetően a Nissan Motorsport számottevő erővé vált. Legyen szó a Skyline-ról és a belőle született legendás GT-R-ről vagy a jövőt befolyásoló járművekről – mint amilyen a forradalmi Nissan Delta Wing vagy a 100%-ig elektromos Leaf versenyautó –, versenybe szállunk azzal, amit létrehoztunk, és megnyerjük a versenyt, amin elindultunk.

TÖBB ÉVTIZEDNYI HŐSIES VERSENGÉS

A Nissan saját versenyautó-ágát, a NISMO-t 1984-ben hozta létre a Nissan néhány merész mérnöke. A NISMO név egyet jelent a szenvedéllyel, a tapasztalattal és a Nissan teljesítményének legjavával – a több évtizednyi versenytapasztalatról nem is szólva.

TELJESÍTMÉNY

KEMÉNYEBB, MINT VALAHA

A szigorú előírások szerint tervezett, szélcsatornában tesztelt Nissan JUKE NISMO RS a versenypályákon szerzett több évtizedes tapasztalatokat egyesíti a Nissan legnagyobb teljesítményű crossovere.

ALL-MODE 4X4-I

A hagyományos összkerék-meghajtású (AWD) rendszerek elölről hátra irányítják az erőt. A Nissan Juke NISMO RS azonban nem hagyományos autó, hiszen Nyomatékátirányító rendszere egyenként osztja el a teljesítményt a kerekek között.

TELJESÍTMÉNYFOKOZÁS

A továbbfejlesztett motorhangolás 218 LE-re (160 kW-ra) növeli a Nissan Juke NISMO RS 1,6 literes DIG-T benzinmotorjának teljesítményét a manuális váltós változatban. Az összkerékmeghajtású Xtronic sebességváltós változatban pedig 214 LE-re (157 kW). A kétkerék-meghajtású, kézi sebességváltós változat nyomatéka a már eleve elismerésre méltó 250 Nm-ről 280 Nm-re nőtt.

EGYEDÜLÁLLÓ HANG

A különleges kialakítású kipufogó növeli a teljesítményt, és mély, tekintélyt parancsoló hangot kölcsönöz az autónak. A nagy átmérőjű, szabadáramlású kipufogóval le sem tagadhatná versenyzői gyökereit.


SEBESSÉGVÁLTÓK


FANTASZTIKUS IRÁNYÍTHATÓSÁG

A VERSENYSPORT IHLETTE

Finomhangoltuk a kormányzást, és alacsonyabbra engedtük a felfüggesztést. Emellett strapabíró abroncsokkal és 18”-os kerekekkel szereltük fel az autót, hogy a Nissan Juke NISMO RS még színvonalasabb jármű legyen.

MEGERŐSÍTETT PONTOK

A karosszéria kulcspontjait megerősítettükk – az így létrejött merevebb padlólemezzel jobban kiaknázható a JUKE NISMO RS plusz teljesítménye és agresszívebbre hangolt felfüggesztése. A NISMO RS így pontosabban kormányozható, és dinamikusabban vezethető.

FÉKEK

Mivel megnöveltük a Nissan Juke NISMO RS teljesítményét és erejét, a fékekhez is hozzá kellett nyúlnunk. A jármű fékezési képességét elöl nagyobb tárcsa, körben szellőztetett féktárcsák, valamint továbbfejlesztett fékbetétek növelik. Még a NISMO piros színére festett féknyereg sem tűr ellentmondást.

SPORTOS TELJESÍTMÉNY

A sportos abroncsok süllyesztett, 10 küllős könnyűfém kerekekre simulnak: a Nissan Juke NISMO RS így nedves és száraz utakon egyaránt jól tapad és gyorsul.


KÜLSŐ FORMATERV

HOZZÁÁLLÁS KÉRDÉSE

A Nissan uralkodó szuperautója, a GT-R mintájára újraterveztük az első és hátsó lökhárítót, valamint hátsó diffúzorral és módosított hátsó légterelővel láttuk el az autót. A küszöbléceket is alacsonyabbra helyeztük. A végeredmény: még jobb leszorító erő és még kiegyensúlyozottabb aerodinamikai jellemzők.

PIROS SZÍNŰ NISMO TÜKÖRBORÍTÁSOK

A Nissan Juke NISMO RS modellen a tükörborítások élénk NISMO Piros színben ragyognak. Senki nem hiszi majd, hogy egy „sima” Nissan Juke-ot lát.

PIROS SZÍNŰ MATRICACSÍK

A színben megegyező NISMO Piros matricacsík az alsó hűtőrács jól látható felső szélétől az első sárvédőívekig fut, onnan pedig körbefogja a kisméretű szellőzőnyílásokat.


BELSŐ KIALAKÍTÁS

BELÜL MÉG MERÉSZEBB

A Nissan Juke NISMO RS belsejében egyszerre van jelen a versenyszellem és a nagyfokú kényelem. A sportos kagylóüléseket hímzett műbőr üléshuzat borítja. A kormánykerék NISMO bőrhuzatot és alcantara borítást kapott. A Juke NISMO cseppet sem szégyelli, hogy sportos környezetből érkezett.

ALCANTARA ÉS BŐR

A NISMO RS exkluzív belső terének egyaránt alapeleme a fekete alcantarával és bőrrel borított kormánykerék, a versenypályák ihlette, piros színű középhelyzet-jelölés a kormánykeréken, valamint a piros öltésekkel kivarrt sebességváltókar-gomb.

A NISMO RS SEBESSÉGMÉRŐJE

Az élénkpiros színű NISMO RS sebességmérő szintén a sportos üzenet hordozója.

A VERSENYPÁLYA SZELLEMISÉGE

A Nissan Juke NISMO RS Recaro első üléseit, karbonszálas hatású kárpitozását és a NISMO piros színű öltésekkel kivarrt, bőr hatású műszerek fölötti napellenzőt is a versenyek világa ihlette.